Home

Monday, October 3, 2011

Diet Rasullullah S.A.W

Salam Cinta Mizzonie
Hari ni Mizzonie nk cerita mengenai diet Rasullullah SAW..Dari Ustaz Abdullah MAhmood berkata, Rasullullah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya seharian. Apa kata kita ikut diet ni. Tak payahlah susah-susah makan pil untuk kurus...InsyaAllah kalau kita ikut diet Rasullullah SAW, takkan sakit perut ataupun keracunan makanan..


JANGAN MAKAN SUSU + DAGING 
JANGAN MAKAN DAGING + IKAN
JANGAN MAKAN IKAN + SUSU
JANGAN AYAM + SUSU
JANGAN MAKAN IKAN + TELUR
JANGAN MAKAN IKAN + DAUN SALAD
JANGAN MAKAN SUSU + CUKA
JANGAN MAKAN BUAH + SUSU CTH: KOKTEL
KOKTEL


# Jangan makan buah selepas makan nasi, sebaliknya makan buah terlebih dahulu, baru makan nasi.

# Tidur 1 jam selepas makan tengahari.

# Jangan sesekali tinggal makan malam..Sesiapa yang tinggal makan malam dia akan dimakan usia dan kolesterol dalam badan akan berganda.

Nampak cam pelikkan?tapi itu la realitinya...Ianya x adalah dalam jangka masa yang terdekat ni...Ianya berkesanbila kita sudah tua nanti.
Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu kerana dikuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dalam badan, AYAM mengandungi ion +ve (positif) manakala IKAN mengandungi ion -ve (negatif)...jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka, terjadi tindakan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus...
Selamat Mencuba



Segalanya abadi di sini...

No comments:

Post a Comment